Використання потенціалу банківського сектору за допомогою технології розпізнавання облич

З переходом світу в онлайн-режим, банківська сфера не відстає від змін у технологіях, проходячи власний шлях трансформації. Ця трансформація стала особливо помітною за останнє десятиліття завдяки швидкій цифровізації та підвищеній увазі до оптимізації процесів. Як побічний ефект змін у банківській сфері, виникають занепокоєння щодо безпеки інформації, прийняття технологій та довіри. Наприклад, онлайн-шахрайство зростає через перехід до онлайн-банкінгу. Не варто забувати й про труднощі з запам’ятовуванням численних паролів, використанням фізичних карток та довгими годинами очікування у відділеннях банків.

Фактори, що заважають зручності користувачів і відчуттю довіри, є перешкодою для успіху у банківській сфері. Суть банківських послуг полягає в наданні допомоги у фінансовому керуванні, безперешкодному доступі та безпеці. З підвищенням довіри до банківської системи клієнти схильні інвестувати час та ресурси у банківські послуги для зростання свого добробуту. Тому банки все більше наголошують на використанні технологій, які можуть допомогти зменшити шахрайство, підвищити зручність клієнтів, зменшити збитки, безпечно зберігати конфіденційну інформацію та сприяти еволюції банківських процесів.

Технологія розпізнавання облич у банківській сфері

Біометрія розпізнавання облич — це технологія, що працює на базі штучного інтелекту та дозволяє ідентифікувати людину за її рисами обличчя. Біометрія вже давно є частиною банківських процесів. Розпізнавання облич обіцяє значну революцію у банківському секторі. Воно має застосування у різних банківських процесах для підвищення безпеки транзакцій, оптимізації процесів і поліпшення обслуговування клієнтів. Деякі з ключових особливостей системи розпізнавання облич – FRS (Face Recognition System):

  • простота у впровадженні та використанні;
  • висока точність;
  • швидка ідентифікація;
  • безконтактність;
  • можливість використання у різних процесах.

За даними дослідження аналітичного ресурсу PYMNTS, 52% клієнтів вважають біометрію більш безпечною для автентифікації транзакцій порівняно з іншими методами автентифікації. Однак, величезний потенціал, який відкривається за допомогою біометрії розпізнавання облич, досі обмежений недостатньою кількістю впроваджень.

Система розпізнавання облич вирішує ключові проблеми у банківській сфері

Фізична безпека

Фізична безпека у банківських відділеннях є вразливою через великий потік людей, незахищеність через можливі пограбування та крадіжки, порушення безпеки та застарілі системи відеоспостереження. Загроза втрати ресурсів та несанкціонованого доступу до конфіденційної інформації створюють відчуття незахищеності серед користувачів. Це вимагає більш ефективної системи контролю доступу та безпеки. Крім того, перевірка особи, верифікація записів та автентифікація є ключовими частинами протоколу перевірки клієнтів KYC (Know Your Customer – «Знай свого клієнта»). Хоча безпечний банкінг забезпечується за допомогою відбитків пальців, цей тип біометрії є вразливим через можливі фальсифікації, фізичну близькість та гігієнічні проблеми.

Системи, що використовують біометрію облич, усувають ці обмеження та надають краще рішення для безпеки. Ідентифікація клієнтів може бути виснажливим завданням для охоронного персоналу під час завантажених годин. Системи розпізнавання облич є швидкими в ідентифікації кожної людини, яка проходить через двері, незалежно від щільності натовпу. Вони також сприяють інтелектуальному контролю доступу та керуванню обліковими записами співробітників і клієнтів. Надаючи можливість встановлення параметрів для облікових записів, дозволів на доступ, рівня контролю та чорних списків, система розпізнавання облич є надзвичайно корисною для зміцнення інфраструктури фізичної безпеки.

Зручність для клієнтів

Цифровізація все більше охоплює банківські процеси. Хоча мобільний банкінг дає можливість віддаленого доступу до рахунків і здійснення транзакцій у реальному часі, він неминуче додає труднощів для клієнтів, пов’язаним зі збереженням паролів та автентифікацією облікових записів. За даними дослідження NordPass (менеджер паролів), в середньому людина має запам’ятовувати 70-80 паролів. Не кажучи вже про те, що фізичні картки, ощадні книжки та документи можуть легко загубитися або бути вкрадені. У разі втрати клієнтом важливої інформації, повторна автентифікація може бути вкрай складною. Таким чином, незручності зберігаються у вигляді довгих годин очікування в чергах, затримок у вирішенні проблем та відсутності персоналізованого обслуговування. Такі труднощі послаблюють довіру клієнтів до послуг банку, ускладнюючи утримання клієнтів.

Система розпізнавання облич, як додатковий засіб безпеки, також додає зручності для клієнтів. Рішення з використанням передових алгоритмів розпізнавання облич для точного визначення облікових записів користувачів підвищують ефективність процесів у відділеннях банків та оптимізують процеси прийому клієнтів і верифікації. Функція визначення живого обличчя допомагає запобігти шахрайству у разі втрати та крадіжки карток, клонування SIM-карт і витоку даних. Вона також дозволяє створювати цифрові ідентифікатори, які шифрують такі деталі, як цифрові підписи, демографічні дані, вакцинації та профілі клієнтів, забезпечуючи безперебійну онлайн та офлайн автентифікацію. Впровадження біометрії облич у процес життєвого циклу ідентифікації клієнта дозволяє швидко відновити доступ до рахунку.

Цифрова безпека

Компанія Juniper, провідний світовий постачальник мережевих продуктів та послуг, прогнозує, що до 2028 року вартість транзакцій, здійснених через цифрові гаманці, досягне 16 трильйонів доларів США. Очевидно, що мобільний і нео-банкінг набирають обертів, щоб стати новою нормою. Але впровадження цифрового банкінгу супроводжується актуальними викликами онлайн-шахрайства. Через свою природу цифровий банкінг дуже вразливий до втрат через шахрайство, крадіжку персональних даних, привласнення коштів, спуфінг і фішингові атаки. Верифікація клієнтів є ще однією важливою частиною онлайн-банкінгу, щоб забезпечити легітимність під час входу клієнтів у систему. Без конструктивних протоколів і рішень ризики шахрайства з використанням фальшивих ідентифікаційних даних стрімко зростають.

Системи розпізнавання облич дозволяють зберігати конфіденційні дані всередині банку і регулярно автоматично оновлювати деталі облікових записів, виступаючи потужним кроком у багатофакторній безконтактній автентифікації. У багатьох звітах люди підтверджують, що біометрія облич може покращити безпеку в банкінгу. За даними компанії VISA, понад 53% усіх користувачів кредитних карток готові змінити свій банк, якщо поточний банк відмовиться від застосування біометричної автентифікації в мобільному банкінгу. Біометрію обличчя важко підробити, і вона є гнучкою альтернативою для захисту цифрової валюти та гаманців. Маючи винятковий потенціал у контролі доступу до рахунків, ідентифікації та верифікації, вона також ефективно відстежує та реєструє спроби порушень.

Трансформація банків через FRS

Очікується, що ринок біометричного банкінгу досягне вартості 23.6 мільярдів доларів США до 2032 року. Це вказує на середньорічний темп зростання (CAGR) у 17.2% між 2024 і 2032 роками. Технологія є не лише ефективною, а й корисною для користувачів. За даними експертів з Центру фінансових послуг Deloitte, шахрайства, пов’язані з використанням підробних ідентифікаційних даних, можуть спричинити збитки до 23 мільярдів доларів США до 2030 року. Розпізнавання облич з визначенням живого обличчя є революційною технологією безпеки. Висока надійність дозволяє проводити більше грошових транзакцій, заохочуючи банки розширювати свій бізнес і надавати більш персоналізовані послуги для підвищення доступності банківських послуг. Вона посилює безпеку віртуальних послуг, транзакцій у відділеннях та підвищує довіру завдяки покращеному цілісному досвіду. 

Отже, розпізнавання облич є передовою технологією для банків, що дозволяє швидко та ефективно виявляти і запобігати шахрайству, а також сприяє прискоренню фінансової залученості, забезпечуючи при цьому більш безпечний та комфортний клієнтський досвід.