Для чого потрібен мікрофон на камерах спостереження?

Про що найбільше мріяли люди, які змушені були годинами передивлятися зображення із камер спостереження? Про те, що відеокамери зможуть записувати ще і звук. І навіть не тому, що цікаво послухати про що говорять підозрілі особи, на яких звернули увагу охоронці, а більше тому, що зі звуком відео з камер спостереження уже було трохи схоже на кіно – відбуваються події, головні герої конфліктують, як і належить у пристойній драматургії, а фінал історії визначають самі глядачі – себто охоронці перед моніторами. Все це жарт, але і в жарті є доля правди – якісний мікрофон на камері відеоконтролю – це дуже важливий та помічний інструмент у системі електронної безпеки.

Для чого потрібен мікрофон?

То ж – чим може допомогти вбудований в корпус камери датчик запису звука? Переваги такої відеокамери спостереження дійсно значні:

  • Насамперед тим, що крім якісної відеокартинки (а всі камери із вбудованим мікрофоном належать до вищого, найбільш-функціонального сегменту ринку) камера автономно пише, синхронізує і передає додатково ще й повноцінну аудіо-доріжку. Вона ж доступна операторам перед моніторами в режимі реального часу. Для прикладу – існує цілий сегмент роботизованих камер спостереження «SPEED DOME», які мають 20-тикратний зум та за секунду можуть змінювати кут огляду на 360º, причому віддалено. Такі камери можуть слідкувати за гігантськими об’єктами, і пишуть вельми якісний звук. Можна розглянути наприклад такий екземпляр, як – IP-відеокамера TD-9632E2 (B20IM2/AR7) SPEED DOME;
  • Головна перевага такої камери – як не банально – це можливість операторам служби безпеки чути те що відбувається під об’єктивом камери. В розділі про те, де застосовують цю технологію, ви дізнаєтеся чому важливо чути розмову перед камерою. В кількох словах:
    • тому що можливо присікти конфлікт ще до того, як він розпочався;
    • а якщо вже конфлікт стався – то можна легко розслідувати хто його спричинив – дуже корисна послуга для правоохоронних органів;
    • можна дізнатися про незаконні чи злочинні плани підозрілих осіб;
    • можна контролювати роботу персоналу;
    • і все це можна підсумувати тим, що з мікрофонами на ІР-відеокамерах охорона об’єкту буде здійснюватися набагато якісніше ніж без них.

Крім того – камери з мікрофонами зазвичай обладнані ще й вбудованими динаміками – тобто люди на двох кінцях системи спостереження можуть мати повноцінний двосторонній зв’язок. І це дуже важливо, бо інколи одна фраза з боку охоронця, несподівано промовлена в динамік: «я знаю що ви задумали» – може відвернути вчинення злочину. Крім того – двосторонній зв’язок дуже зручний для ведення перемовин (можна вважати що ця система виконує роль відеодомофона). Вельми оптимальним варіантом із вбудованим динаміком буде IP-відеокамера TD-9452A3-PA;

  • І ще одна важлива перевага мікрофона пов’язана із загальним функціоналом таких камер – вони дають можливість виставити тривожні сигнали на різноманітні звуки. Наприклад – мікрофон записав
    • звук розбитого скла,
    • чи звук пострілу,
    • крики про допомогу чи просто розмови на підвищених тонах,
    • плач дитини,
    • чи ще щось подібне – не обов’язково небезпечне – це може бути звук авто-сигналу від вантажівки, яка приїхала на розвантаження десь під ранок, коли нічого не відбувається і напівсонні охоронці не помітили прибуття автомобіля до шлагбауму.

В базах даних таких відеокамер є кілька десятків потенційно небезпечних звуків, які можна поставити на окремий тривожний сигнал – як тільки цей звук буде ідентифікований системою, це автоматично запустить алгоритм відпрацювання тривоги. І це приверне увагу людей зі служби охорони;

  • І на завершення – монтаж та обслуговування камер із вбудованим в корпус мікрофоном буде значно легшим, і головне – дієвішим, ніж клопоти із додатково купленим аудіо-обладнанням, яке може збоїти, нести шуми і мати проблеми з загальними налаштуваннями.

Де застосовуються відеокамері з мікрофоном?

І зрештою – де, в яких місцях і ситуаціях ІР-відеокамери спостереження із вбудованим мікрофоном будуть доречні? Все залежить від тих задач, які покладаються на конкретну систему відеонагляду. Наприклад, запис звуку буде дуже корисним, якщо:

  • Камера спостереження слідкує за немічними чи літніми родичами – в разі небезпеки (погіршення стану здоров’я, важливих потреб, чи просто необхідності термінової допомоги) літня людина може пояснити опікуну, що знаходиться віддалено, суть проблеми, і яка саме потрібна допомога (наприклад, які ліки потрібно купити «по дорозі»). Для такої мети чудово підійде компактна і недорога IP-відеокамера TD-C12;
  • Подібна ситуація – якщо камера спостереження з мікрофоном, приховано (є такі екземпляри), слідкує за нянею з залишеною на неї дитиною. Якщо почне відбуватися щось неприємне, якщо почуються крики, плач дитини – то батьки зможуть зреагувати миттєво (нагадаємо – в такій камері можна налаштувати тривожний сигнал на ідентифікований плач дитини чи на крики);
  • Камера спостереження розташована
    • на прохідній,
    • в офісі,
    • над барною стійкою – чи будь-де в подібних місцях, де потрібно вести контроль за роботою персоналу та найнятих працівників;
  • Камера розташована
    • в банку над касою,
    • в супермаркеті над касою,
    • на вокзалах,
    • бензозаправках – тобто всюди, де відбуваються грошові розрахунки, і де можуть виникнути шахрайські схеми. В такому разі найкраще підійде відеокамера із об’єктивом типу «FISHEYE» – або по нашому «Рибяче око» – він справді схожий на випукле кругле око риби. Такий пристрій, наприклад – IP-відеокамера TD-9568E2 (D/PE/R2) FISHEYE знімає панорамну картинку в кутовому діапазоні 360º, а мікрофон настільки чутливий що запише навіть тиху розмову в дальньому куті кімнати;
  • Камерами з мікрофонами обладнані переговорні кімнати компаній – топ менеджмент безпосередньо може бути в курсі ситуації на перемовинах і роботи з клієнтами, які проводять працівники нижчих ланок. Для таких цілей підійде, наприклад, купольна IP-відеокамера TD-9555S3A (D/AZ/PE/AR3).